<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\includes\page-intro.php</b> on line <b>91</b><br />

Persoonlijk adverteren zonder third-party cookies? 5 slimme tips

En, hoe staat het met jouw voorbereiding op het cookieloze tijdperk? Met de einddatum van third-party cookies in zicht, komen tips om je hierop voor te bereiden als geroepen. Want gelukkig kun je zonder deze geliefde cookies nog steeds persoonlijk adverteren. Mitch van Maurik, marketing automation specialist, helpt je op weg.

Wie mijn vorige blogs heeft gelezen, weet het al: de verdwijning van third-party cookies is niet niks. Die uitvinding van Google maakte het een eitje om gericht en persoonlijk te adverteren. Hét recept voor nieuwe klanten. Nu deze handige cookies verdwijnen, verandert er dus heel wat in onlinemarketingland. Gelukkig hoeft dit met de juiste voorbereiding geen grote gevolgen te hebben voor je mobiliteitsbedrijf. Tijd voor actie dus! Hieronder lees je vijf to do’s om jezelf klaar te stomen voor het cookieloze tijdperk:

1. Fris je kennis over third-party cookies op

Heb je de klok horen luiden, maar weet je niet waar de klepel hangt? Of wil je je kennis over third-party cookies gewoon even opfrissen? Dan raad ik je aan om mijn eerste blog te lezen. Hierin leg ik uit wat third-party cookies zijn, welke cookies nog meer in de onlinekoektrommel zitten en wat de voor- en nadelen zijn van deze verandering.

2. Start met contextueel adverteren

Contextueel adverteren wordt gezien als het meest toekomstbestendige alternatief voor third-party cookies. Deze manier van adverteren staat los van persoonsgegevens, waardoor je niets te maken hebt met de AVG-regeling. Heerlijk! Door contextueel te adverteren – de naam zegt het al – laat je advertenties in een relevante context zien, waardoor je meteen de juiste doelgroep bereikt. Meer weten? In mijn tweede blog praat ik je bij over deze handige advertentiemogelijkheid.

3. Ontdek hoe je een vergelijkbare doelgroep kunt inzetten

Een ander alternatief is adverteren op basis van een vergelijkbare doelgroep. Dit is één van mijn favoriete opties, omdat je deze schat aan waardevolle informatie al in huis hebt. Je gebruikt namelijk je huidige klantenbestand om nieuwe (potentiële) klanten te vinden. Dat begint met het vinden van je beste klant. Hier leg ik uit hoe je dit goudhaantje vindt en welke slimme stappen je daarna kan zetten.

4. Laat je verrassen door marketing automation

Hoe meer je weet over je nieuwe (potentiële) klant, hoe beter. Deze informatie kun je gebruiken om een gepersonaliseerde e-mail of website te maken die perfect aansluit bij deze persoon. Dit wordt ‘marketing automation’ genoemd. Het handige is dat er platforms op de markt zijn die je veel werk uit handen nemen. Data en formulieren op je website kun je hiermee automatisch omzetten in contact met de klant. In mijn vierde blog neem ik je mee in de wondere wereld van marketing automation.

5. Zet handige tools in

Nu je bij dit laatste punt bent, denk je misschien vooral: dit is ontzettend veel werk. Het is ook niet niks om in één keer te behappen. Maar geen paniek, naast een marketing automation platform zijn er nog meer digitale hulptroepen. Hier vind je een overzicht van tools die onmisbaar zijn in het cookieloze tijdperk. Doe er je voordeel mee!

Toch nog vragen? Je kunt altijd aan de bel trekken. Neem hier contact op met onze experts voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Over de schrijver

Mitch van Maurik is marketing automation specialist en productspecialist voor CaRe-Mail. Hij werkt nu zo’n 8 jaar bij RDC.

 

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>34</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl