Ondersteuning

CaRe-Mail

CaRe-Mail

We hebben de meest gestelde vragen over CaRe-Mail hieronder voor je op een rijtje gezet.

Veelgestelde vragen over CaRe-Mail

1. Wat moet ik doen als het printen van brieven niet goed gaat?

De oplossing ligt meestal in het downloaden en installeren van de laatste versie van Adobe: download Adobe Reader.

2. Waarom doet de link naar de km-forecasting het niet?

Het kan zijn dat je jouw e-mailprogramma zó ingesteld hebt dat linkjes, zoals naar de km-forecasting, niet actief zijn. Log in op de  klantensite om de juiste km-stand in te vullen.

3. Wat moet ik doen als de auto niet meer in bezit is?

Dan dan dien je in het DMS de auto van de klant ontkoppelen. Het doorvoeren van een dergelijke wijziging duurt minimaal drie dagen.

4. Wat moet ik doen als het automerk in CaRe-Mail foutief getoond wordt?

Controleer bij het RDW of het automerk inderdaad foutief wordt weergegeven. Regelmatig blijkt dit in het DMS verkeerd te zijn ingevuld. Is het automerk inderdaad in CaRe-Mail foutief, stuur dan een mailtje naar: care-mail@rdc.nl.

5. Er staat een driehoekje bij het bericht, wat betekent dat?

Geel driehoekje: De CaRe-Mailing is voorzien van een herhalend werk signalering. Deze CaRe-Mailing is al eerder binnen een door jou ingestelde periode verstuurd.

Rood driehoekje: De CaRe-Mailing is voorzien van een herhalend werk signalering. Deze CaRe-Mailing is al meerdere keren binnen een door jou ingestelde periode verstuurd.

Blauw driehoekje: De auto is doorverkocht sinds registratie in het DMS. Ontkoppel de auto van de klant. Dit driehoekje komt alleen naar voren wanneer je gebruik maakt van het abonnement APK dataverrijking.

6. Waar vind ik de verschillenlijst?

De verschillenlijst is altijd beschikbaar via het dashboard, maar ook via het linkermenu Bestanden -> Verschillenlijst.

7. Wat moet ik doen als ik de afbeelding in het bericht niet ziet?

Klik op ‘afbeelding downloaden’; dit staat vermeld in een regel bovenaan het bericht. Of klik met de rechter muisknop op de afbeelding en geef daar aan: afbeelding downloaden.

8. Waarom krijg ik de ‘brief i.v.m. niet afgeleverde e-mail’ als het e-mailadres goed is?

De mail komt terug omdat CaRe-Mail de mail niet heeft kunnen afleveren; het adres hoeft niet persé fout te zijn. In de ‘blauwe mail’ die je ontvangen hebt staat de reden genoemd waarom de e-mail is teruggekomen:

– gebruiker onbekend (fout aan de linkerkant van de @)

– domeinnaam onbekend (fout aan de rechterkant van de @)

– mailbox vol (Het mailadres is dan niet fout, maar de mail kan niet worden afgeleverd.)

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen waarbij de exacte reden niet bepaald kan worden. In deze gevallen zal geen reden getoond worden en wordt de originele bounce toegevoegd aan de blauwe mail.

Daarnaast zijn er andere redenen waarom de e-mail niet afgeleverd kan worden:

– De provider van de klant houdt de mail tegen. Als dit het geval is, kunnen we er niets aan doen.

– Daarnaast gebeurt ditzelfde soms ook bij zakelijke mailadressen; hier kunnen wij, maar ook de CaRe-Mailbeheerder, niets aan doen.

9. De klant geeft ons een kilometerstand door. Waar moet ik deze invullen?

Zoek de klant op in CaRe-Mail. Ga op de Klantenkaart naar het tabblad km-stand en voer daar de doorgegeven km-stand in. Heeft de klant meer dan 1 auto, let dan op dat je de km-stand voor het juiste kenteken invoert.

10. Wat moet ik doen als de klant zijn inloggegevens vergeten of kwijt is?

Wanneer een klant z’n (gewijzigde) inloggegevens is vergeten, dient hij naar de klantensite gaan, en daar kan je vóór het inloggen op de knop drukken: ‘inloggegevens vergeten’. De computer genereert dan nieuwe inloggegevens die naar het door de klant opgegeven e-mailadres worden gestuurd (e-mailadres moet bekend zijn in CaRe-Mail).

11. Wat is het adres van onze klantensite?

Deze instelling kun je vinden bij Dealer -> gegevens, direct onder de naam van de CaRe-Mail beheerder.

12. Waar vind ik de statistieken?

Je kunt de statistieken terugvinden in het linkermenu via Bestanden -> Statistieken.

13. Waarom kan ik de CaRe-Mailing niet accorderen?

Ga in het linkermenu naar CaRe-Mailing. Zoek de bewuste mailing op, klik op de naam, en in het detailmenu dat je dan ziet, vink je de keuze ‘accorderen’ aan.

14. Waarom kan ik een afbeelding niet uploaden?

Elke afbeelding die je wilt uploaden, moet in jpg-formaat zijn gemaakt en mag maximaal 5MB groot zijn. Alles wat niet aan deze voorwaarden voldoet, kan niet worden geüpload.

15. Aan welke voorwaarden moet het aanleveren van berichten voor CaRe-Mail voldoen?

De precieze voorwaarden vindt je in het linkermenu onder Bestanden -> Marketing, in het bestand Aanleveren HTML.

16. Waar vind ik antwoorden op mijn vragen over Plan-IT?

In het linkermenu onder Bestanden -> Documentatie vind je in het bestand Plan-IT – Werken met Plan-IT uitgebreide informatie over de koppeling.

17. De auto is bij ons gekeurd, CaRe-Mail geeft aan elders?

CaRe-Mail dient in het bezit te zijn van de KI-nummers van alle vestigingen. Stuur de KI-nummers ter controle door naar: care-mail@rdc.nl

18. Na een APK-dataverrijking klopt het automerk niet meer?

Controleer bij het RDW of het automerk inderdaad foutief wordt weergegeven. Regelmatig blijkt dit in het DMS verkeerd te zijn ingevuld. Is het automerk inderdaad in CaRe-Mail foutief, stuur dan een mailtje naar: care-mail@rdc.nl.

Ken je onze online Automotive Dashboards al? Hiermee kun je eenvoudig je eigen markt analyseren.

Is je vraag niet beantwoord of ben je nieuwsgierig naar
wat we verder voor jou kunnen betekenen?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>32</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl