
Storingen en mededelingen
Een probleem geconstateerd?
Check hieronder of de dienst waarmee je een probleem ervaart, te kampen heeft met een storing. Staat jouw probleem er niet bij? Neem dan contact op met onze servicedesk via 020-6445553 om snel geholpen te worden. Servicedesk gesloten? Doe dan je melding middels het formulier hieronder.
Actuele storingen en mededelingen
3Beste Klant,
Wij hebben u eerder informatie gegeven over de wijzigingen in de APK regelgeving. Vanaf 1 juli 2022 zou u een deeltjesteller moeten gebruiken bij de APK van dieselvoertuigen.
Dit is uitgesteld naar 1 januari 2023.
Waarom uitstel?
Er zijn problemen met de levering van onderdelen voor de deeltjestellers, zoals chips. Hierdoor kunnen er niet snel genoeg deeltjestellers gemaakt en geleverd worden. We verwachten dat niet alle APK-erkenninghouders hun bestelde deeltjesteller voor 1 juli 2022 hebben. Zij zouden dan geen APK meer mogen uitvoeren. Ook voor voertuigeigenaren kan dit nadelen hebben. Bijvoorbeeld dat ze geen APK meer kunnen laten doen in de buurt. Om deze problemen te voorkomen is de wijziging uitgesteld.
Uitstel invoering deeltjesteller
De verantwoordelijke staatssecretaris heeft dit besloten op ons advies en op verzoek van de Stichting Overlegorgaan APK (SO-APK). Bij het SO-APK zijn verschillende APK-betrokken branchepartijen aangesloten.
Hoe nu verder?
We begrijpen dat dit onverwacht is. Heeft u al een deeltjesteller? Dan mag u deze nog niet gebruiken bij de APK. Voor het controleren van de emissie-eisen blijven de huidige eisen van toepassing.
Beste Klant,
De geplande RDW data onderhoudswerkzaamheden voor 2022 zijn:
- zondag 17 april
- zondag 15 mei
- zondag 22 mei
- zondag 5 juni
- zondag 12 juni
- zondag 10 juli
- zondag 14 augustus
- zondag 18 september
- zondag 23 oktober
- zondag 20 november
- zondag 18 december
De tijden waarbinnen de werkzaamheden plaatsvinden zijn standaard van 7:00-11:00 uur.
Impact van de werkzaamheden
Voor alle RDW-diensten geldt dat tijdens deze onderhoudsvensters er kans is op meerdere korte onderbrekingen.
Indien vooraf bekend is dat er langere onderbrekingen zullen plaatsvinden, worden deze vooraf gemeld.
Actuele storingsinformatie:
Op de onderhoudspagina van www.rdw.nl (www.rdw.nl/particulier/pagina’s/onderhoud-en-storingen) vindt u altijd een actueel overzicht van geplande werkzaamheden. Als u geen informatie op de website vindt over een storing, maar u heeft wel problemen met uw systeem, neemt u dan contact op met de Servicedesk van de RDW.
Heeft u vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de Servicedesk van de RDW.
Het telefoonnummer is 0598 69 33 69 (lokaal tarief) of e-mail naar servicedesk@rdw.nl.
De medewerkers zijn ook buiten kantoortijden en in het weekend bereikbaar.
Op 12-04-2022 om 19:00 uur gaat het RDC het RDW certificaat (tussen RDC en RDW) op de PROD omgeving updaten. U hoeft als klant hier verder niets voor te doen. De diensten zijn tijdens het updaten max. een aantal minuten onbereikbaar.
Als u vragen heeft m.b.t. het updaten van het RDW certificaat, laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar servicedesk@rdc.nl of te bellen naar 020 – 644 55 53
Melding buiten openingstijden
Zelf een melding doen buiten openingstijden?
Heb je buiten onze openingstijden een probleem geconstateerd bij het gebruik van onze diensten? En hebben wij hierboven geen storing gemeld voor de dienst waarmee jij een probleem ondervindt? Dan kun je je melding doen middels onderstaand formulier.
Met dit formulier maak je een melding aan bij onze servicedesk. Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over deze melding. Onze servicedesk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 17:30 uur, en op zaterdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.