Notice: Functie add_theme_support( 'html5' ) werd verkeerd aangeroepen. Je moet een array van types meegeven. Lees Foutopsporing in WordPress voor meer informatie. (Dit bericht is toegevoegd in versie 3.6.1.) in C:\home\site\wwwroot\wp-includes\functions.php on line 5831
Marketing in tijden van crisis en hoe CaRe-Mail je hierin kan ondersteunen - RDC
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\includes\page-intro.php</b> on line <b>91</b><br />
23 maart 2020

 Marketing in tijden van crisis en hoe CaRe-Mail je hierin kan ondersteunen

Het coronavirus houdt ons allemaal bezig. De getroffen maatregelen hebben grote impact op de dagelijkse bedrijfsvoering en dat zorgt voor grote uitdagingen. Daarnaast brengt dit nieuwe vragen met zich mee over de inrichting van marketingcommunicatie, waaronder de inzet en activiteiten via CaRe-Mail. Je hebt jouw klanten geïnformeerd over de genomen maatregelen en aangegeven wat zij kunnen verwachten, maar hoe nu verder?

 

Vier tips die direct binnen en buiten CaRe-Mail kunnen worden toegepast.

1) Werkplaatscapaciteit vrijgekomen?
Vergroot het aantal nieuwe afspraken door je uitnodigingen voor toekomstig onderhoud en APK eerder uit te sturen.

Ondanks alle initiatieven en aanvullende dienstverlening om je klanten te helpen, is het in deze periode onvermijdelijk dat werkplaatsafspraken worden afgezegd. Je kunt ervoor kiezen om toekomstige onderhouds- en APK-uitnodigingen eerder uit te sturen. Hiermee stuur je deze periode meer uitnodigingen uit en daarmee vergroot je de kans dat de vrijgekomen werkplaatscapaciteit gevuld wordt.

CaRe-Mail kan hierbij helpen door toekomstige berichten eerder bij ’te accorderen’ te tonen, zonder de tijdstipbepalingen aan te hoeven passen. Je kan op deze manier zelf het aantal uitnodigingen per dag opschroeven. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor e-mail maar bijvoorbeeld ook voor de bellijsten. Deze optie is per direct beschikbaar en kunnen we op jouw verzoek aanzetten.

Interesse? Stuur dan een mailtje naar: care-mail@rdc.nl

Wanneer de situatie normaliseert kun je vervolgens campagnes inzetten om met terugwerkende kracht alle klanten die hun afspraak binnen deze periode hebben afgezegd (en nog geen nieuwe afspraak ingepland hebben) en alle actieve klanten die binnen deze periode niet op de (onderhouds)uitnodigingen zijn ingegaan, te benaderen.

Je kunt er daarnaast ook voor kiezen om extra online marketinginspanningen te doen op bijvoorbeeld de zomerbandenwissel. Op deze manier kun je de vrijgekomen werkplaatscapaciteit nuttig besteden.

2) Pas de teksten in (automatische) campagnes aan
Wellicht pas je de communicatie in de actiecampagnes en nieuwsbrieven aan op basis van de huidige situatie en aangepaste dienstverlening. Vergeet echter niet ook je geautomatiseerde berichten hierin mee te nemen. Voeg bijvoorbeeld een alinea toe met aanvullende informatie in de automatische afspraakbevestigingen, herinneringen en APK- en onderhoudsuitnodigingen. Neem daarnaast de boodschappen in je andere automatische mailings goed door en bekijk waar deze eventueel moeten worden aangepast. Bied je voor de verkoop een proefrit op locatie aan? Neem dit dan mee in de calls-to-action binnen de actiecampagnes.

Voorbeeld tekst alinea:

[DEALER_NAAM] doet ‘Contactloos zaken’.
Het coronavirus brengt heel veel onzekerheid en vragen met zich mee, maar ook in deze tijd houden wij u mobiel. Wij maken onderhoud aan uw auto en kopen van een nieuwe auto zo prettig en veilig mogelijk voor u en onze medewerkers. Daarom doen wij aan volledige contactloze service. Dit houdt in dat wij maatregelen hebben genomen waarbij we ons houden aan de richtlijnen van het RIVM. Zo bewaren onze medewerkers voldoende afstand en zijn zij zich extra bewust van de hygiëne in en om uw auto.

Klik hier om te bekijken wat contactloos zakendoen inhoudt.

3) Laat de online planpagina aansluiten op de communicatie
In je e-mails heb je nu de communicatie aangepast en zo weten klanten wat ze kunnen verwachten. En van welke aangepaste diensten ze gebruik kunnen maken, zoals bijvoorbeeld het laten halen en brengen van de auto. Vervolgens klikt een klant door om een afspraak te maken.

Zorg ervoor dat de informatie op de online planpagina naadloos aansluit op de communicatie in de e-mail en andere kanalen. Doe dit door dezelfde informatie terug te laten komen en de aanvullende dienstverlening in de keuzeopties toe te voegen.

4) Zet video in om je boodschap persoonlijk te maken én in contact te komen met jouw klanten
Maak jouw boodschap persoonlijk door ook video in te zetten om te communiceren over de genomen maatregelen. Daarnaast biedt video mogelijkheden om als verkoopadviseur in contact te komen met de klant. Denk hierbij aan online videopresentaties om modellen onder de aandacht te brengen of persoonlijke communicatie via videochat om klanten van persoonlijk advies op afstand te kunnen voorzien.

Vragen?

Heb je  vragen of kunnen wij met je meedenken over je online uitdagingen? Neem dan contact met ons op. Wij staan graag voor je  klaar!

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>34</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl