Blog

Bekijk hier alle blog artikelen

Blog

20 juni 2025

6 tips voor een probleemloze proefrit

Een proefrit die eindigt met diefstal van de auto of flinke schade. Het is de nachtmerrie van iedere autodealer. Hoe voorkom je een niet-vergoede schade of oplichting? Met deze tips laat jij je niet meer onaangenaam verrassen.

28 mei 2025

7 tips voor jouw call-to-action-buttons

E-mailmarketing is nog altijd belangrijk. Het staat namelijk nog altijd in de top van alle kanalen als het gaat om conversieratio’s. Maar hoe zorg je dat je het optimale uit je mailcampagnes haalt? Eén manier is slim gebruikmaken van je call-to-action buttons. Marketing automation specialist Mitch van Maurik vertelt hoe je dat doet.

23 april 2025

8 fouten die op de loer liggen bij het maken van een proefrit

Denk je ‘bingo!’ als een potentiële koper een proefrit komt maken? Begrijpelijk. Maar: blijf op je hoede. Bij zo’n testrondje liggen er veel fouten op de loer. Hein Balesar van RDC vertelt wat de meest gemaakte blunders zijn en hoe je ze kunt voorkomen.

7 november 2023

Klanten behouden met e-mailmarketing? Dit zijn de trends

E-mailmarketing zit in een enorme stroomversnelling, zeker na de Coronaperiode. Dat zegt Mitch van Maurik, e-mailmarketingspecialist bij RDC. Het is volgens hem namelijk dé manier om op afstand een duurzame relatie op te bouwen met je klanten – ook als je in de mobiliteitsbranche werkt. Hij praat je bij over de belangrijkste trends op dit gebied.

8 februari 2023

Zo haal je meer omzet uit je bestaande klanten

Als er iets is wat ieder autobedrijf ambieert, dan is het wel meer omzet. Alleen hoe bereik je dat? Hard op zoek gaan naar nieuwe leads? Volgens Hein Balesar van RDC is het slim om juist meer omzet te halen uit je bestáánde klanten. Het sleutelwoord: klantenbinding. Hij deelt vier slimme tips.

30 januari 2023

Iedere mail precies toespitsen op de ontvanger

Meer tijd en nóg mooiere mails. Dat brengt de nieuwe uitbreiding van CaRe-Mail het marketingteam van Motorhuis. Met de set-upgrade houdt marketingmedewerker Robert Beezemer ineens tijd over. Die kunnen hij en zijn collega nu steken in het maken van meer actiegerichte mails. “Als je zoiets moois hebt, wil je het ook graag inzetten.”

9 januari 2023

Persoonlijk adverteren zonder third-party cookies? 5 slimme tips

En, hoe staat het met jouw voorbereiding op het cookieloze tijdperk? Met de einddatum van third-party cookies in zicht, komen tips om je hierop voor te bereiden als geroepen. Want gelukkig kun je zonder deze geliefde cookies nog steeds persoonlijk adverteren. Mitch van Maurik, marketing automation specialist, helpt je op weg.

23 november 2022

First-party datastrategie - 5 tools die je helpen

Nu we binnenkort afscheid nemen van third-party cookies, is één ding overduidelijk: een first-party-datastrategie is onmisbaar. Maak je hier geen werk van? Dan heb je straks minder leads en conversies. Maar geen paniek: om deze strategie uit te voeren, zijn er handige tools op de markt. Mitch van Maurik, marketing automation specialist, licht zijn favorieten voor je uit.

30 augustus 2022

Zo waardevol is een up-to-date klantenbestand

Heb jij je klantenbestand helemaal op orde? In het gemiddelde klantenbestand van autodealers zit namelijk tot wel 70 procent vervuiling: data die niet (meer) klopt. Hein Balesar van onze datapartner RDC legt uit waarom een up-to-date klantenbestand zo belangrijk is én hoe je dit voor elkaar krijgt.

24 augustus 2022

Het einde van third-party cookies

De koek is op: in 2023 stopt Google met ‘third-party cookies’. Een flinke omslag in onlinemarketingland, want dankzij deze cookies kun je gericht en persoonlijk adverteren. Wat betekent dit voor de marketing van je mobiliteitsbedrijf? In deze blog praat marketing automation specialist Mitch van Maurik je hierover bij.

13 mei 2022

Een geldig energielabel toekennen aan nieuwe auto’s, een fluitje van een cent!

Al een aantal jaar controleert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) strenger of autodealers een geldig energielabel toekennen aan nieuwe auto’s. Dankzij het brandstofetiketteringssysteem van RDC is dit geen reden voor paniek. Wij vertellen je alles wat je moet weten over dit handige systeem.

19 november 2021

Hoe je met data meer verkoopt en je marge vergroot

“Veel autoverkopers maken keuzes op basis van hun onderbuikgevoelens”, zegt Hein Balesar, Key Accountmanager Data bij RDC. En dat is volgens hem op zich niet erg, maar juist data kunnen je helpen om je salesprocessen te verbeteren en je onderbuikgevoel te bevestigen. Hij legt het uit aan de hand van drie slimme toepassingen voor data: de in- en verkoop van de juiste auto’s, de juiste inschatting van schade en tot slot een lager aantal stadagen.