Wat is uw bedrijfstype? Welk procestype zoekt u?

RDC pakt datavervuiling aan

RDC Nieuws 29 november 2019

Onder de noemer Quality Care introduceert RDC een dienst om klantdata in CRM-programma’s zuiver te houden en te verrijken. Eerste gebruiker per 1 oktober is Auto Haarhuis, beter bekend als Autobedrijf van het Jaar 2018/2019.

In Aftersalesmagazine verscheen een artikel over Quality Care en over de pilot bij Auto Haarhuis. Bekijk de pdf voor het hele artikel.

 

PILOT BIJ AUTO HAARHUIS

In aanloop naar de officiële marktintroductie werd de pilot van Quality Care gedraaid bij Auto Haarhuis. Niet de minste partij, want het bedrijf uit Geesteren was tot zeer recent – 8 oktober – Autobedrijf van het Jaar 2018/2019.

Medio september gaf Jasper van Riel (Functioneel beheerder data-verrijking) er namens RDC een on-site demonstratie. Tijdens en na afloop kon de digitale dataverrijker rekenen op bijval. “Groot enthousiasme bij Auto Haarhuis. De gegevens in Car-Systems zijn weer actueel”, berichtte Van Riel op zijn LinkedIn. Om de samenwerking extra te omlijsten, liet RDC een megataart aanrukken. De geslaagde demo geldt als opmaat naar een brede kring van gebruikers.

Anja Nijland, controller bij Auto Haarhuis, vindt het product gebruiksvriendelijk. “Actuele data in ons systeem voor bedrijfsvoering is essentieel. Met deze oplossing zijn we erg blij. Wat Quality Care voor ons aan filtering en fine tuning regelt, is gezien onze aantallen klantrelaties echt niet handmatig te doen. Ook zijn de schermen helder en goed vormgegeven.”

Aanleiding voor Auto Haarhuis om proef te draaien was onder meer de tweede vestiging die het bedrijf op 11 maart begon in Almelo. Ook daar wenste het bedrijf een ‘schoon’ klantbestand. Onzuiverheden sluipen er makkelijk in, zegt Nijland. “Zoals in het CRM per ongeluk het postbusadres invoeren, in plaats van het bezoekadres. Zoiets komt voor. We werken hier met meerdere mensen aan de receptie. Iedereen heeft zijn eigen manier voor gegevensinvoer, al is het maar de volgorde van de data.

Quality Care doorloopt alle administratie over je klanten en komt met voorstellen voor verbetering. Verder filtert het dubbele registraties, voertuigen die inmiddels gesloopt zijn of geëxporteerd. Alles is en blijft up to date.”

 

Delen via