Wat is uw bedrijfstype? Welk procestype zoekt u?

Autobedrijf van Voorden automatiseert klantcontact op maat met CRM CARE

Marktnieuws 29 april 2019

Al enige tijd zijn we live met de basisversie van het nieuwe CRM CARE, onze alles-in-één software voor klantcontact. Nu is ook Van Voorden Opel in Almere, de eerste klant live met de ‘geautomatiseerde marketingcampagne’. Het voordeel voor het autobedrijf is dat, afhankelijk van waar een klant wel of niet op klikt, automatisch vervolgacties getriggerd worden en mails verstuurd.

Pieter Meeder vertelt: We zijn op dit moment binnen Van Voorden Opel bezig om zoveel mogelijk systemen die betrekking hebben met klantencontact vanuit ons DMS-systeem aan elkaar te knopen, zodat we meer rendement behalen. Om onze klanten te ontzorgen en ook om onze eigen organisatie efficiënter te laten werken.

Ik ben erg blij met de samenwerking met Mitch van Maurik en Hugo Hoogendoorn van RDC. Samen brainstormen we over hoe we processen beter en slimmer kunnen inrichten. We hebben hier in Almere een behoorlijk wagenpark. De telefoon rinkelt de hele dag door. Klanten die een afspraak willen maken, die willen weten wanneer hun auto klaar is of wat een reparatie kost. En dat leidt er toe dat onze receptionisten met vaste regelmaat afgeleid worden en we willen juist ook daar een kwaliteitsstap maken, ondersteund door CRM CARE. Dit helpt ons om op andere manieren en geautomatiseerd te communiceren met onze klanten en beter te plannen.’

Elke middag gaan de mailingen er automatisch uit en krijgt iedere klant een boodschap op maat zonder dat ik er naar hoef om te kijken.

Voorbeelden van processen waar we CRM CARE bij inzetten 

  • We mailen klanten om ze te herinneren aan hun afspraak, zodat monteurs niet voor niks staan te wachten.
  • We kunnen veel beter inplannen, zodat klanten niet allemaal tegelijk om 9.00 uur hun auto brengen en om 17.00 uur hun auto ophalen.
  • Tot ’s avonds laat kunnen klanten nog een afspraak met de werkplaats inplannen.
  • Klanten krijgen een sms’je met het bedrag van een reparatie.
  • We maken wachtafspraken voor klanten zodat we geen vervangend vervoer hoeven te regelen.

Op de foto staan: Jan van de Walle directeur eigenaar Van Voorden, Mitch van Maurik, Hugo Hoogendoorn en een lekkere taart die we hadden meegenomen.

Delen via